4a Marxa Intercomarcal pels Païssos Catalans

Per segon any he participat en aquesta marxa organitzada pel Grup de Muntanya "Viarany" i realitzada a les comarques de l'Alcoià, el Comtat i la Vall d'Albaida.

Dissabte de matí Gabi i jo deixàrem el cotxe a Montaverner per agafar el tren en direcció a Alcoi, reunint-nos amb Quelo, Bea i la resta del grup. Eixirem des d'Alcoi pujant per l'impressionant barranc del Cint vetlat per alguns voltors i coronàrem el cim més alt de la Mariola, el Montcabrer amb 1390 metres d'alçada. Baixàrem cap a la cava arquejada i dinàrem al refugi on gaudirem del cant apassionat dels gripaus (o renocs com diu Quelo), que estàven a un toll pròxim. En concret eren gripau corredor i gripauet puntejat (Epidalea calamita i Pelodytes punctatus respectivament). Després de dinar, la major part del grup va decidir continuar per vore la resta de caves. Però després de repensar-ho, Gabi i jo baixàrem, junt a l'altra part del grup, per la senda curta directament a l'Alberg de la Teixera, ja que els talons s'ens estaven queixant. Després d'una dutxa reconfortant, unes cervesetes i el sopar, de cap al llit per descansar i agafar la resta de la marxa amb forces.

El Diumenge, amb els talons amb bambolles del dia anterior, comença la resta de l'aventura. Baixàrem d'Agres creuant els camps pels caminals, encara enfangats per la pluja recent, i pujàrem el cim de la Covalta. Després baixada cap el port d'Albaida, creuàrem l'autovia per un pas subterrani i enfilàrem cap el Benicadell amb 1100 metres, passant per la cava de Carcaixent i parant a dinar a la cava del Benicadell. Després d'un xicotet però merescut descans reprenguérem el camí fins el cim del Benicadell i gaudírem de les impactants vistes amb les que ens va premiar un cel pràcticament ras. Es veia una bona part de les comarques pròximes amb les seues serralades i els seus respectius cims. Ja per finalitzar la jornada baixàrem a la població de Beniatjar on berenàrem Xocolatada amb coca d'aire al frontó municipal. L'autobús ens va portar de tornada a Montaverner, agafàrem el cotxe i tornàrem a casa per descansar i curar ferides de guerra.

Ha estat un cap de setmana intens carregat d'esforç i bona companyia. Com sempre, deixe el track i algunes fotos.